468×60
468×60

Тернопільська обласна рада гальмує реформування інтернатних закладів

Logo-18Представники Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Секретаріату Уповноваженого спільно з координатором взаємодії з громадськістю Уповноваженого в Тернопільській області, громадськими моніторами Андрієм Крижанівським та Уляною Шевченко здійснили моніторинговий візит до Струсівської загальноосвітньої санаторної школи-інтернату Тернопільської обласної ради.

Як з’ясували монітори, учні навчального закладу мають неабиякі здобутки за результатами зовнішнього незалежного оцінювання. Так, школа посіла 132 місце серед шкіл України (яких майже 20 000) з вивчення математики та 142 – з історії України. У минулому навчальному році діти отримали 20 нагород за перемогу в навчальних олімпіадах з різних предметів.
Школа підтримує тісні зв’язки з митцями Тернопільщини і прагне створити на базі школи обласний навчально-виховний комплекс. У закладі систематично відбуваються зустрічі з художниками, картинами яких прикрашені стіни навчального корпусу. Діти із задоволенням відвідують майстер-класи, навчаються у гуртках естетичного спрямування.

Як відомо, у 2017 році в Україні розпочався процес реформування інтернатних закладів. Департамент освіти і науки Тернопільської обласної ради підтримує прагнення санаторної школи-інтернату навчати обдарованих дітей із сільської місцевості основам мистецтва на професійній основі. Однак обласна рада гальмує процес реформування – з 2016 року не приймається рішення про реорганізацію санаторної школи-інтернату шляхом її перетворення на навчально-виховний комплекс. Без відповідного рішення обласної ради неможливі подальші кроки у реформуванні.

Наразі існує проблема щодо забезпечення Струсівської санаторної школи шкільним автобусом через те, що школа не визначена як опорна і така, що не перебуває у стані реформування. Тому цього навчального року заклад знову не отримав шкільний автобус, а вихованці ще невизначений час будуть позбавлені можливості жити у родинах.

Окрім Струсівської школи-інтернату також чекають рішення про реорганізацію Тернопільська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат і Бережанська обласна комунальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням трудового навчання. Ці школи також планують спрямовувати зусилля на поглиблене навчання та реабілітацію дітей.

За результатами моніторингового візиту будуть направлені акти реагування Уповноваженого до Міністерства освіти та науки України, а також Тернопільської обласної державної адміністрації.

Схожі статті