Щодня на дорогах області трапляється велика кількість дорожньо-транспортних пригод. У аваріях винні як водії, так і пішоходи. Жодна людина не застрахована від ДТП, оскільки правила дорожнього руху порушують усі. За словами правоохоронців, щодоби на дорогах під колесами авто гине 8-15 людей, а кожна десята аварія – це наїзд на пішохода.
За десять місяців цього року на Тернопільських автошляхах трапилося 1211 аварій, 307 ДТП з потерпілими в яких 68 людей загинуло та 281 отримали травми.
За участю пішоходів зареєстровано 103 автопригоди – 97 з потерпілими. У цих аваріях 80 отримало травми, а 25 попрощалися з життя. З вини пішоходів трапилося 17 дорожньо-транспортних пригод. І тут не обійшлося без жертв. П’ятеро загинуло, а 12 травмовано.
Проте у всіх аваріях, нівіть, якщо вони трапляються з вини пішохода, люди звикли звинувачувати лише водіїв. Вони готові чинити самосуд, достеменно не розібравшись, хто винен, а хто ні. Так, закон карає водія і карає жорстоко, якщо збита ним людина гине. Але чому у цих випадках закон не передбачає покарання для пішоходів, які, поспішаючи кудись, нехтують правилами та вибігають на дороги, батьків, які при інтенсивному русі транспорту, тягнуть за собою малечу у поток автівок або перебігають з візочком. Неодноразово постарші люди, виходячи на дорогу у забороненому місті, навіть не дивляться наліво одразу “летять” на іншу сторону.
Найстрашніший кошмар водія – це збитий пішохід. Є моменти, коли водій не може загальмувати вчасно і тоді стається непоправне – гинуть люди. Ніхто не думає про те, що водій, уникаючи зіткнення з порушником, наражає себе на небезпеку. Не раз водії, тікаючи від зіткнення з пішоходом, скеровують машину у дерева, стіни та інші перешкоди. Деколи ціною власного життя та життя пасажирів.
Так, серед водіїв також є злісні порушники. Є ті, хто не боїться сідати за кермо у стані алкогольного сп’яніння, ті, хто постійно кудись поспішає та порушує правила обгону, ті, хто забуває про паски безпеки.
Чому наші люди звикли у всіх бідах звинувачувати когось: якщо трапилася ДТП за участю дорогої іномарки, то це обов’язково має бути високопосадовець чи працівник правоохоронних органів, якого стовідсотково “відмажуть”, якщо під колеса потрапляє перехожий-порушник, то всеодно винен водій, бо хтось з натовпу крикнув, що він п’яний. І жодні медекспертизи та переконання правоохоронців не можуть довести людям зворотнє.
Людям важко пояснити, що будь-яка аварія, де є травмовані розслідується не годину-і не день. Жодна дорожньо-транспортна пригода не замовчується, оскільки вноситься до єдиного реєстру досудових розслідувань і контролює її розкриття керівництво Національної поліції.
Згідно з КПК потерпілі та їхні захисники можуть в будь-який момент ознайомитися із матеріалами та ходом розслідування кримінального провадження.
Люди чомусь не бояться за власне здоров’я та життя. Можливо, якби закон передбачив рівнозначну відповідальність за порушення правил дорожнього руху водіями та пішоходами, то ситуація б на дорогах покращилася.
Правоохоронці вкотре звертаються до водіїв та пішоходів бути уважними на автошляхах, виявляти взаємоповагу та ввічливість до всіх учасників дорожнього руху, дотримуватися транспортної дисципліни, культури та Правил дорожнього руху.
Громадськість має право пікетувати, збиратися та висловлювати свої думки з приводу тих чи інших подій, але поліція ніколи не піде проти людей і не буде підтасовувати факти на користь винних.